تبلیغات X

تردمیل
تاريخ : 3 خرداد 1395 | 6:32 | نویسنده : هایپر جیم | بازدید : 181

بهترین راه رسیدن به سلامتی و داشتن اندامی ایده آل ورزش کردن است، انجام ورزش برای همه افراد مفید می باشد،اما هر کس با توجه به شرایط جسمی و فیزیکی خود باید نوع و شدت آن را تعیین کند.

مشغله های زیاد زندگی سبب شده که بسیاری از مردم فرصت کافی برای ورزش کردن نداشته باشند.همین موضوع موجب افزایش تعداد افراد چاق و شیوع بیماری های قلبی-عروقی ، مفصلی و... در جامعه شده است.

به هر حال هر فرد باید سعی کند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها، حداقل به مدت 20 دقیقه در روز ورزش کند. یکی از بهترین و سبک ترین فعالیتهای مورد علاقه بسیاری از مردم پیاده روی می باشد.اما بیرون رفتن از خانه و پیاده روی کردن برای بسیاری سخت و زمان بر است.

راه رفتن بر روی تردمیل جایگزین مناسبی برای پیاده روی در خارج خانه می باشد و همان مزایا را نیز دارد. با استفاده از تردمیل بدون اینکه مسافتی طی کنید می توانید راه بروید و بدوید.

ورزش کلید تندرستی-فواید استفاده از تردمیل

تردمیل ها دارای 2 نوع موتوردار و بدون موتور هستند.در نوع بدون موتور فرد با نیروی وزن و راه رفتن بر روی آن سبب به حرکت در آوردن صفحه تردمیل می شود.تردمیل های بدون موتور در مقایسه با موتور دارها ارزانترند و فضای کمتری نیز اشغال می کنند.البته فاقد امکانات نوع موتور دار می باشند.

مثلا در تردمیل های موتور دار شما می توانید سرعت و شیب تردمیل را به راحتی و با استفاده از صفحه نمایشگر آن تنظیم کنید و حتی با برنامه های مختلف تمرین کنید.البته هنگام خرید تردمیل با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید به قدرت موتور،میزان وزنی که می تواند تحمل کند،حداکثر شیب و حداکثر سرعت، مدت گارانتی و سایر امکانات آن توجه کنید.

در کشور آمریکا به خاطر افزایش مشکل چاقی و چربی خون در میان مردم تردمیل به یکی از اسباب ضروری زندگی در اکثر خانه ها تبدیل شده است، زیرا به نسبت زمان کمی که صرف استفاده از آن می کنید با سرعت زیادی موجب کاهش وزن می شود.

تردمیل یک ورزش بسیار مفید برای کاهش وزن و کالری سوزی ست اگر حدود یک ساعت با سرعت متوسط از تردمیل استفاده کنید می توانید حدود 700 کالری بسوزانید، که این میزان قابل توجهی می باشد. البته در کنار این کالری سوزی باید از یک رژیم غذایی مناسب نیز استفاده کنید تا به کاهش وزن مورد نظر خود برسید.

اگر تازه کار هستید بهتر است که ابتدا به صورت آهسته شروع کنید. تا بدن شما آمادگی لازم را پیدا کند، سپس آرام آرام به سرعت خود اضافه کنید مدت کوتاهی بدوید و بعد از آن دوباره راه بروید و همین روال را ادامه دهید. اگربرایتان مشکل است که کل برنامه تمرینی خود را در یک بازه زمانی از روز انجام دهید می توانید در چند نوبت ورزش کنید. مثلاٌ 15 دقیقه صبح ،20 دقیقه قبل از ناهار و 10 دقیقه قبل از شام از تردمیل استفاده کنید.با این روش ، به همان میزان که در یک زمان کالری سوزی می کنید کالری از دست خواهید داد و برای افراد مبیتدی قطعاٌ این روش سبکتر و ساده تر می باشد.

برای کسانی که می خواهند میزان چربی سوزی و کاهش وزن افزایش یابد به راحتی با افزایش شیب دستگاه و سرعت آن شدت تمرین زیاد می شود.البته برای افرادی که شرایط جسمی خاصی دارند قبل از شروع استفاده از تردمیل باید در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایند.

استفاده از تردمیل برای همه افراد حتی کسانی که دچار افزایش وزن هم نیستند توصیه میگردد، زیرا موجب سلامتی و تناسب اندام می شود.

از آنجایی که ورزش با تردمیل ضربان قلب را افزایش می دهد ،میزان دریافت اکسیژن را بالا می برد و سبب پایین آمدن فشار خون میشود بسیار مورد توجه است.انجام ورزش موجب بهبود مشکل افسردگی در افراد است، استرس را کم می کند،همچنین تحقیقات نشان داده است برای کسانی که دچار مشکل بی خوابی هستند راه رفتن بر روی تردمیل سبب می شود تا شبها راحتتر بخوابند.

شما با توجه به شرایط زندگیتان می توانید تردمیل را در هر کجای خانه تان قرار دهید به این طریق علاوه بر ورزش کردن به شرایط خانه مسلط باشید، مثلاٌ تلویزیون تماشا کنید یا مراقب کودکتان باشید.حتی زمانی که هوا مناسب است ،می توان تردمیل را در حیاط خانه قرار داد و در حین ورزش کردن از هوای بیرون نیز بهره برد.

استفاده از تردمیل برای همه افراد به راحتی میسر است زیرا در هر ساعت از شبانه روز بدون درگیری با خطرات بیرون از منزل به راحتی می توان ورزش کرد ،همچنین در هر آب و هوایی چه گرم و چه سرد،چه باران و برف به تمرینات ادادمه داد.

تردمیل برای کسانی که دوست دارند به تنهایی و به دور از هیاهو به ورزش کردن بپردازند گزینه مناسبی ست.و این امکان را برای آنها فراهم می کند که با شرایط دلخواه خود ورزش کنند.

استفاده از تردمیل برای همه افراد به جز کسانی که دچار مشکلات مفاصل و استخوانند و یا آسیب دیدگی و ورم در ناحیه زانو دارند مناسب است،حتی اشخاص مبتلا به بیمار یهای قلبی نیز می توانند بر روی تردمیل پیاده روی کنند، البته براساس میزان شدت تعیین شده توسط پزشک.تردمیل برای باز توانی افرادی که دچار سکته شده اند نیز استفاده می شود.





امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
کد امنیتی : * ريست تصوير